Cílem semináře je seznámit se s teorií a metodickým pojetím typologie MBTI, prohloubit sebepoznání a poznání osobnostních rysů druhých; využít metodu jako návodný materiál v jednání a vedení druhých.
Obsah
Pojetí osobnosti podle C.G. Junga, historie metody
Metodika dotazníku MBTI (vyplnění a vyhodnocení)
Pojetí preferencí podle způsobu směřování psychické energie, získávání informací a jejich zpracování, rozhodování a práce s časem:
Introverze x extroverze
Smysly x intuice
Myšlení x cítění
Usuzování x vnímání
Uplatňovaný kognitivní styl
Určení temperamentového typu
Shrnutí výsledků formou zařazení do jednoho z 16 osobnostních typů
Praktické procvičení jednotlivých preferencí pro jejich hlubší pochopení, určení kladů dané preference a možných zdrojů nedorozumění
Vhodné způsoby komunikace a vedení pracovníků s jednotlivými osobnostními typy
Využití typologie při výběru zaměstnanců, pro kariérní a osobnostní rozvoj a při sestavování týmů
Výstupy
Účastníci se naučí analyzovat osobnostní preference své i druhých a využít tuto dovednost pro efektivnější způsob vyjednávání s interními i externími zákazníky a vedení zaměstnanců. Poznají a dokáží pojmenovat osobní potenciál každého – jeho silné i slabé stránky a dále s nimi pracovat.
Rozsah
Doporučený rozsah tréninku: 1 - 2 dny
Metody výuky
Práce s dotazníkem, hraní rolí, diskuse, práce v týmech, interaktivní přístup, řešení případových studií.
Comments