top of page

Typologie MBTI ve vedení lidí

Cílem semináře je seznámit se s teorií a metodickým pojetím typologie MBTI, prohloubit sebepoznání a poznání osobnostních rysů druhých; využít metodu jako návodný materiál v jednání a vedení druhých.



Obsah

  • Pojetí osobnosti podle C.G. Junga, historie metody

  • Metodika dotazníku MBTI (vyplnění a vyhodnocení)

  • Pojetí preferencí podle způsobu směřování psychické energie, získávání informací a jejich zpracování, rozhodování a práce s časem:

  • Introverze x extroverze

  • Smysly x intuice

  • Myšlení x cítění

  • Usuzování x vnímání

  • Uplatňovaný kognitivní styl

  • Určení temperamentového typu

  • Shrnutí výsledků formou zařazení do jednoho z 16 osobnostních typů

  • Praktické procvičení jednotlivých preferencí pro jejich hlubší pochopení, určení kladů dané preference a možných zdrojů nedorozumění

  • Vhodné způsoby komunikace a vedení pracovníků s jednotlivými osobnostními typy

  • Využití typologie při výběru zaměstnanců, pro kariérní a osobnostní rozvoj a při sestavování týmů


Výstupy

Účastníci se naučí analyzovat osobnostní preference své i druhých a využít tuto dovednost pro efektivnější způsob vyjednávání s interními i externími zákazníky a vedení zaměstnanců. Poznají a dokáží pojmenovat osobní potenciál každého – jeho silné i slabé stránky a dále s nimi pracovat.


Rozsah

Doporučený rozsah tréninku: 1 - 2 dny


Metody výuky

Práce s dotazníkem, hraní rolí, diskuse, práce v týmech, interaktivní přístup, řešení případových studií.

 

Máte zájem o toto školení? Neváhejte se na nás obrátit.

Společně se domluvíme na podrobnostech.


Comments


bottom of page