Cílem koučinku je pomoci pracovníkům nejen definovat cíle (odvíjející se od cílů a vize organizace), ale také těchto cílů dosahovat rychleji a s větší efektivitou. Umět koučovat znamená pomáhat odstranit bariéry využívání potenciálu pracovníků, pomocí positivní zpětné vazby korigovat úsilí a podporovat je správným směrem.
Kurs je určen manažerům vyšší, střední a liniové úrovně a všem, kteří se chtějí o koučování dozvědět více a využít ho jako efektivního způsobu rozvoje pracovního výkonu a uvolnění vnitřního potenciálu svých podřízených a sebe samých.
Obsah
Koučink jako jeden ze stylů vedení lidí
Význam a přínosy koučinku
Podstata procesu koučování
Metoda koučování
Zásady positivní komunikace
Model „GROW“
Zpětná vazba
Naslouchání
Koučink jako nástroj motivace pracovníků
Koučink v hodnocení
Hodnotící pohovory
Zvládání obtížných situací při vedení hodnotícího pohovoru
Výstupy
Poskytnutí přehledu koučovacích nástrojů, zaměření na to, jak prakticky využít koučink v každodenní praxi s ohledem na různost situace a individualitu koučovaného.
Rozsah
Doporučený rozsah tréninku: 1-2 dny
Metody výuky
Koučovací rozhovory, brainstorming, hraní rolí, diskuse, práce v týmech, aktivní zapojení účastníků
Commenti