Definovat si pojem efektivní komunikace a najít si své silné stránky. Účastníci se dozvědí, jak pracovat s otázkami a vyzkouší si asertivní techniky na konkrétních situacích. Seznámí se s důležitostí otázky „proč“ při komunikaci. Natrénují práci s námitkami a dozvědí se, jak na náročné posluchače.
Obsah
Přesvědčivá komunikace – srozumitelný jazyk, ne/verbální projev, empatie a aktivní naslouchání.
Kouzlo otázek – jak je správně použít a které nám naopak nepomůžou.
Asertivita – užitečnost v komunikaci a nácvik technik v konkrétních situacích.
Argumentace – jak pracovat s „proč“ a co potřebuje druhá strana slyšet.
Prevence konfliktů – tipy jak předejít konfliktu a na co se zaměřit.
Zvládání námitek – fáze, které nám pomohou zvládnou vše s nadhledem.
Typy náročných klientů – jak si poradit s arogantním, agresivním, manipulativním a nebo pasivním klientem.
Výstupy
Praktická zkušenost účastníků s efektivní komunikací. Přehled asertivních technik a jejich využití v praxi. Tipy, jak předcházet konfliktům a co s nimi dělat, když už přijdou.
Rozsah
Doporučený rozsah tréninku: 1 – 2 dny
Metody výuky
Modelové situace, brainstorming, hraní rolí, diskuse, práce v týmech, interaktivní přístup.
Comments