Cílem semináře je posílit schopnost efektivní komunikace vůči internímu i externímu zákazníkovi, zvládnout přiměřenou míru sebeotevření, být spontánní ve svých projevech, dokázat prosadit oprávněný požadavek či odmítnout bez nadbytečného pocitu viny, umět poskytnout zpětnou vazbu a také jí přijmout.
Obsah
Pojetí pojmu „asertivita“
Asertivní, agresivní a pasivní strategie jednání
Pravidla asertivity - práva a povinnosti
Uplatnění asertivity v denní manažerské praxi – nácvik formou simulací
- vyjádření nesouhlasu, kdy chceme odmítnout
- vyjádření souhlasu, kdy něco potřebujeme
- přijímání a adresování kritiky
- přijímání a udělování ocenění, pochval
- přijímání a sdělování emocí, citů
- projevování přání, potřeb vhodným způsobem
Neverbální a paraverbální projevy při asertivním sebevyjádření
Zvládání manipulativních technik
Techniky vedoucí k ovládnutí negativních emocí
Výstupy
Znalost technik asertivního jednání a schopnost aplikovat tyto techniky v denní praxi, uvědomění si sebe sama jako nezávislé osoby, která zná svá práva a může vyjádřit svobodně své názory na věc. Zároveň ctí práva jiných a dokáže respektovat jejich názory.
Rozsah
Doporučený rozsah tréninku: 1 den
Metody výuky
Brainstorming, hraní rolí před kamerou, diskuse, práce v týmech, interaktivní přístup, testy asertivního chování, případové studie, nácvik praktických asertivních dovedností
Comments