top of page

Asertivita jako prostředek k úspěšné komunikaci

V asertivní komunikaci jde o vyjádření toho, co člověk skutečně cítí, chce nebo

potřebuje bez toho, aby na druhé působil nezdvořile, útočně či až agresivně.

Asertivní komunikační styl nás vede k tomu, abychom se dovedli bez velkých problémů

rozhodovat sami za sebe, za své rozhodnutí nést následky, rozhodnutí sebevědomě

prezentovat, zvládat odmítnutí nepřijatelných nároků, zvládat konflikty a útoky na

naši osobu, zvládat stresové situace. Asertivní komunikace je otevřená, jasná a

respektující. Zvyšuje sebedůvěru a sebeúctu toho, kdo se ji naučí používat.



Obsah

1. den

  • Pojetí pojmu „asertivita“

  • Asertivní, agresivní a pasivní strategie jednání

  • Pravidla asertivity - práva a povinnosti

  • Uplatnění asertivity v denní manažerské praxi – nácvik formou simulací

  • Asertivita jako způsob komunikace

  • Asertivita jako otevřená komunikace

  • Základní pravidla asertivity

  • Asertivní verbální a neverbální komunikace

  • Asertivní povinnosti vs. asertivní práva

  • Kroky asertivního sdělení

  • Identifikace komunikačních stylů

  • Praktický nácvik asertivní komunikace (zvládání emocí v náročných situacích, nácvik odmítnutí a umění říci NE, vyjádření kritiky a přijímání kritiky)


2. den

  • Aplikace asertivity v praxi

  • Asertivní techniky a jak jich využít v každodenní praxi

  • Asertivita a zvyšování sebedůvěry

  • Jak rozeznat a jak se bránit manipulaci

  • Praktický nácvik asertivních technik a jejich využití v praxi

  • Pokažená gramofonová deska

  • Otevřené dveře

  • Negativní aserce

  • Negativní dotazování

  • Přijatelný kompromis

  • Požádání o laskavost

  • Vyjádření komplimentu


Výstupy

Znalost technik asertivního jednání a schopnost aplikovat tyto techniky, uvědomění si sebe sama jako nezávislé osoby, která zná svá práva a může vyjádřit svobodně své názory na věc. Zároveň ctí práva jiných a dokáže respektovat jejich názory.


Rozsah

Doporučený rozsah tréninku: 2 dny


Komu je seminář určen

Manažerům na všech úrovních, HR manažerům; dále všem, kteří chtějí lépe porozumět komunikaci, vztahům, lépe se bránit manipulaci a agresivitě; těm, kteří mají potřebu se sebevzdělávat a asertivně komunikovat


Metody výuky

Interaktivní modelové situace ve dvojicích i skupinkách, nácvik asertivních technik, zpětná vazba lektora a účastníků, modelování reálných situací z praxe účastníků.

Kurz je zaměřen na získání dovedností a schopností nácvikem a rozborem konkrétních situací.

 

Máte zájem o toto školení? Neváhejte se na nás obrátit.

Společně se domluvíme na podrobnostech.


Commentaires


bottom of page